چشم خطرناک ترین عضو :)2

در رابطه با حجاب چشم، هم آیه داریم و هم روایت از آیاتی که می توان برای حجاب چشم از آن استفاده نمود آیه 30سوره نور است آنجا که پروردگار می فرماید: قل للمومنین یغضوا من ابصارهم.....که امر می کند زنان و مردان را که چشم خود را ببندند از نامحرم؛ و از جمله روایاتی که می توان به آن اشاره نمود این روایت است که نگاه حرام تیری از تیر های شیطان است و وقتی که  این آیات و روایات تربیتی را در کنار مسائل علمی روز و نظریه دانشمندان و روانشناسان می گذاریم به نتایج بهتری از کنترل نگاه و یا  همان حجاب چشم پی می بریم آنجا که روانشناسان چشم چرانی را یک نوع انحراف روانی قلمداد می کنند و می گویند:
این انحراف هر گاه در کسی به وجود اید قابل توقف نخواهد بود و هر لحظه بر میزان آن افزوده خواهد شد. یک فرد چشم چران هرگز با چند ساعت چشم چرانی نمودن قانع نمی شود و این حالت کم کم در او یک حالت وحشیانه و حیوانی خاصی بوجود می آورد و رفته رفته او را به یک بیماری انحراف روانی دیگری به نام (evojuerism) مبتلا می سازد. در این حالت بیمار از تماشای بدن عریان و ... لذت می برد و این مرحله مقدمه ی ایجاد سادیسم است.(1) و چه زیبا قرآن ما را از این بلا سال هاست که بر حذر داشته است آنجا که فرمود:
چشمهایتان را در نگاه به به نامحرم فرو ببندید؛ و پیامبر در توضیح آن چه زیبا فرمود:
النظر سهم مسموم من سهام ابلیس ...(2)نگاه به نامحرم تیر زهرآلودی از تیرهای شیطانی است؛ و این مطلب فقط یکی از معایب چشم چرانی بود و این گناه معایب و مفاسد دیگری نیز همچون ایجاد روابط نامشروع دارد که از چشم معمولا صورت می گیرد که در این زمینه انشاالله در پست های بعدی اشاره ای خواهم داشت.


www.lovebest4.loxblog.com

نظرات شما عزیزان:

سلام اگه میشه منم همکارتون بشم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:کرکره خنده،مهرداد,سرگرمی,خنده,شادی,هر چی بخوای,عکس,ترول,جک,،پند,اموزش,مذهبی,عاشقانه,نکات اموزنده, | 1:12 | نویسنده : دکتر مهرداد |
  • آی تی نوشت
  • رفتن
  • کرکره خنده